`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Thursday, September 25, 2014

Dia Kata Produk Dia Produk Islam Tapi....


Produk ni bukan aku beli. Pemberian orang. Bukan aku tak bersyukur...tapi kotak dia dah dekat setahun aku simpan tak buang2 lagi. Kenapa?

Kau tengoklah sendiri, ada STEM CELL! Ada kolagen! Ada doa-doa! KOMBINASI TIGA DIMENSI PERUBATAN!

Tapi itu bukan sebabnya aku simpan kotak dia.


Faktor epigenetik? Metabolit?

Term tu memang wujud tapi agak meragukan aku yang diorang mampu buat research pasal dia benda tu. Yang paling kelakar? "Stem Cell yang terkandung dalam "minumam" kesihatan ini kaya dengan 92% kolagen. "

Proofreading pun fail.



Ini adalah penyebab utama kenapa sampai sekarang aku tak buang kotak ni. Bukan mudah2 camtu aje kita nak buang sesuatu yang dah tertulis ayat dan nama Allah ni.

Kalau kau perasan, orang2 yang menjual produk menggunakan agama, mesti dia menjanjikan khasiat yang mencapai tahap bulan dan bintang jika kau beli produk dia. 

Lagi satu benda yang aku perasan....semua produk ubat ubatan berasaskan "Islam" ni harga dia mesti mahal-mahal belaka.  Tu yang memelikkan aku.

Berapa ribu Ustaz tu mintak nak bacakan doa dekat beribu gelen air? Ke pakai radio?

Kalau aku organize lawatan sambil belajar ke kilang diorang ni...ada sesiapa nak join? Boleh kita tanya diorang ni....mana sijil halal diorang? Aku dah cek website JAKIM...tak ada dalam tu.

Aku telefon customer service diorang, diorang kata tengah apply.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.